تعمیرات مک بوک ایر

ارسال شده توسط

تعمیرات و عیب یابی لپ تاپ های مک مدل ایر

خب ما در این وب سایت درباره لپ تاپ های مک بوک پرو و مک بوک ایر زیاد مطالب گفته ایم ولی تا به حال به بررسی و مقایسه آن ها بطور جدی پرداخته نشده است و در این جا علاوه صحبت در رابطه اب خرابی و مشکلات لپ تاپ هایمک اید این دو  یعنی مک ایر و پرو را باهم مقایسه خواهیم کرد.

خب ابتدا کمی درباره مشکلات مک ایر حرف بزنیم

لپ تاپ های سری مک بوک به دلیل سبکی  راحتی در حمل و نقل و در عین حال دارای قدرت کافی یک رایانه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است و در دنیا افراد زیادی از این لپ تاپ استفاده می کنند.

تعمیرات مک ایر

مشکلاتی که برای لپ تاپ های مک بوک ایر پیش می آیند معمولا خرابی سیستم خنک کننده – مشکلات صفحه نمایش – خاموشی بر اثر صدمات ناشی از الکتریسیته ساکن – بهم ریخت سیستم عامل و خرابی هارد می باشد.این نوع مشکلات جزء عمومی ترین مشکلات فنی هستند که در سیر مک ایر دیده شده البته مشکلات دیگری هم برای آن ها به وجود میاد ولی مطالب گفته شده بیشتر از همه دیده شده.

در مرکز تعمیرات اپل دلیل تمامی این مشکلات به خوبی شناسایی و رفع گردیده است

خب حالا کمی هم می خواهیم دو لپ تاپ مک ایر و پرو را باهم مقایسه کنیم تا زمانی که قصد خرید را داشتید بتوانید به راحتی و بنابر نیاز خود دستگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

لپ تاپ های مک ایرmac

خب در ابتدا باید بگوییم که در طرح و نوع جنس بدنه یکسان هستند و دارای بدنه ای از آلومینیوم با طراحی ظریف میباشند.وزن مک بوک ایر ۱/۳ کیلو گرم است از نظر انتقال و قابل حمل بودن بسیار راحت می باشد،که بسیار باریک طراحی شده است. مک بوک ایر حدود ۰٫۷ کیلوگرم سبکتر از پرو می باشد.کیفیت صفحه نمایش به عبارتی رزولشن مک ایر  ۱۴۴۰ در ۹۰۰ می باشد،تعداد پیکسل های مک ایر برای نمایش با وضوح بالا بسیار بیشتر است و به مراتب کیفیت تصویری بهتر دارد.

مک بوک ایر از حداکثر قابلین روشنایی استفاده می کند و زمانی متوجه این موضوع میشوید که دو لپ تاپ پرو وایر را در کنارهم قرار دهید.با این که مک بوک پرو سنسورهای یی برای کنترل روشنایی دارد ولی در عمل عملکرد و روشنایی مک ایر بسیار بهتر است.

از نظر گرافیکی مک ایر برای بازی مناسب نمی باشد وچون تراشه پردازنده گرافیکی آن برای اینکار نیست و با  قدرت پایین تری نسبت به نوع ایر دارد.در باره اسپیکر و پخش صدا هر دو لپ تاپ یعنی مک ایر و پرو دارای اسپیکرهایی به صورت مخفی هستند که زیر کیبورد تعبیه شده است.از نظر کیفیت صدا یکسان هستند و تفاوتی بین آن ها دیده نمی شود.

در باره نوع کیبورد از نظر قرار گیری و فاصله بین کاراکترها اپل معروف است و فاصله استانداردی را کیبوردهای مک بین کلید ها داراست.علاوه بر فاصله مناسب کیبوردهای بسیار نرمی دارد که در زمان تایپ انگشتان را اذیت نمی کند.مک بوک ایر دارای دو پورت USB میباشد و همچنین دارای پورتMini Display است که برای اتصال به مانیتور به کار می رود و دارای پورتی دیگر برای کارت های SD میباشد.

کیفیت دوربین های وب کم آن ها زیاد باهم فرق ندارد و تفاوت در تصویر فقط به دلیل وضوح تصویر صفحه نمایش است و اگر یادتان باشد در بالا گفتیم که کیفیت تصویر از نظر پیکسلی و وضوح در مک ایر بسیار بهتر از پزو می باشد.

مک بوک ایر از پردازنده ی ۱٫۸۶ گیگاهرتزی intel Cor2dou استفاده می کند که نسبت به مک بوک پرو کند است برای مثال اگر بخواهیم تبدیل فایل ویدویی را انجام دهیم در این تبدیل اگر بخواهیم که مثلا یک فایل MPEG-4  را به AVI تبدیل کنیم ۱دقیقه و ۲۹ ثانیه به طول خواهد انجاید درحالی که همین کار با مک پرو فقط ۴۷ ثانیه طول می کشد.

مک ایر از هارد SSD استفاده می نماید که سرعت انتقال داده ها در این نوع هارد ها بسیار بالا بوده که مزیتی بزرگ برای مک ایر محسوب می شود.

زمان بوت آپ در مک ایر به دلیل استفاده از فلش مموری  بسیار بالاتر از مک پرو است.زمان بوت مک ایر ۱۵ ثانیه می باشد.درباره نگه داری باطری ها هم مک ایر حدود ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه عمر باطری دارد.

مک بوک پروmac1

رزواوشن در  مک پرو ۱۲۸۰*۸۰۰ میباشد که نسبت به مک ایر از وضوح پایین تری برخوردار است.و اندازه ی صفحه آن ۱۳٫۳ اینچی می باشد.به همین دلیل هم حتی در کیفیت دوربین وب کم نیز تاثیرات خود را نشان می دهد و همان طور که گفته شد مک ایر از کیفیت و ضوح بالاتری برخوردار نی باشد.

مک بوک پرو به دلیل قدرتمند بودن تراشه گرافیک از اجرای گرافیکی قدرتمندتری برخوردا است به گونه ای که می توان در بازی ها نیز از آن بهر برد.اگر هم بخواهیم دقیق تر بگوییم هر دو از پردازنده گرافیکی Intel HD 3000 بهره می برند ولی قدرت پردازشی مک پرو قوی تر از مدل ایر است.

اسپیکرها و کیفیت صدا در دو مدل ایر و پرو فرقی نمی کند  یکسان است.اسپیکر هردو مدل در زیر کیبورد پنهان شده است.درباره کیبورد هم باید گفت به دلیل استفاده مک پرو از سنسور نوری جهت کنترل میزان روشنایی این باعث می شود که نوردهی مناسب و به اندازه ای در محیط های مختلف داشته باشد

خب درباره پورتها هم باید گفت که مک پرو دارای دو پورتUSB – پورت اترنت – فایر وایر – و پورت مهم دیگری به نام Thunderbolt  دارد که انتقال داده ها را باسرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه میسر می سازد.

بقیه کانفیگ ها هم در بالا و در بخش مک ایر به صورت گذرا در باره ایر هم گفته شد که می توانید به راحتی با استفاده از این مقایسه انتخاب خود را به راحتی انجام دهید.

می توانید برای رفع مشکل و تعمیر دستگاه مک بوک ایر خود با مرکز تعمیرات اپل تماس بگیرید.

شضماره تماس با مرکز تعمیرات اپل

۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

آدرس :  لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی – جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

اگر این مطالب برای شما مفید بود آن را به اشتراک گذارید.